Inför match: Öster - Utsiktens BK

Sommaren börjar onekligen lida mot sitt slut och höstsäsongen har tagit fart på allvar. Vårt Öster stod för en fin upphämtning borta mot Västerås, en match man från minut 1, kanske borde vunnit, men upphämtningen från 2-0 i minut 88 till 2-2 när matchen var slut får man ändå vara lov att stolt över som rödblå. Nu väntar Utsikten, nykomlingen från Göteborg. Ett lag som vi spelade lika med, borta för knappt en månad sen.

Túfa är spänd inför torsdagens match.

• Jag hoppas verkligen att vi lärde oss vår läxa från Västerås, men vi visar stark mentalitet som kommer tillbaka och kvitterar för att få med oss en poäng. Väldigt viktig match imorgon, på vår hemmaplan, inför våra supportrar. Samtliga spelare är redo för matchen och vi vill göra många saker bättre (än sist. reds anm).

Klockan 19.00 är det avspark. Som alltid så stöttas alltid Öster bäst på plats. Perfekt fotbollsväder väntar på Visma Arena, biljetter köpes här. För er som inte har möjlighet så visas matchen på Discovery+. Om du ange Öster som klubb när du tecknar abonnemang så går en del av intäkten tillbaka till klubben. Matchen liverapporteras också i Östers twitterkanal.