Inför match: Öster - Skövde AIK

Ny hemmamatch i Tipshallen för Öster gäller imorgon som möter seriekonkurrenten Skövde AIK.

Öster kommer från en fantastisk inledning av försäsongen med två raka vinster mot Halmstad BK och Länslaget, och vet fortfarande inte hur det är att släppa in mål. I morgon är det dags igen i Tipshallen då Skövde kommer på besök.

Vi har ställt några frågor till vår huvudtränare, Túfa, för att se hur läget är i laget just nu.

Hur är känslan i laget?
Vi är glad med hur vi har spelat i de två första matcherna, men vi vill förbättras för varje vecka som går och vi vet att det finns saker att öva på.
Hela laget ser framemot denna match för att fortsätta det arbetet.

Har vi några skador eller spelare som missar matchen?
Victor Stulic, Vladimir Rodic och Theodor Johansson missar matchen, men vi förväntar oss att Vladimir och Theodor är 100% redo för att gå in i träning från och med nu på måndag.

Hur ser du på motståndet?
Tredje försäsongsmatchen mot ett bra Superettanlag som spelade väldigt väl förra veckan mot Degerfors. Det är ett lag vi hade svårt mot förra året och vi vet deras styrkor.

Avspark sker klockan 15.00 och insläpp 14.00 in till Tipshallen. Kom ihåg att förköp alltid är smidigast för att slippa köer.
Säsongskortet gäller och alla barn upp till 12 år går in gratis.

Köp din biljett här!

Kom in i Tipshallens värme i god tid!
Vi ses imorgon, Östervänner!