Inför match: Öster - Norrby

Dags för match på Visma Arena igen! Under lördagen kommer Boråsgänget Norrby IF på besök.

Öster har hittills varit oerhört starka på bortaplan, på hemmaplan lite knackigare. Idel segrar på de tre bortamatcher man spelat hittills, en oavgjord och en förlust på Visma Arena. Kommer senast från en kassaskåpssäker 3-0 seger i Uppsala mot Dalkurd, Norrby spelade sist 0-0 hemma mot vårt premiärmotstånd Landskrona BoIS.

Túfa är som alltid sugen på att spela hemma:

• Det ska bli väldigt roligt. Norrby är ett tufft motstånd, fysiska och starka spelare. Spelar rakt och direkt och är bra på fasta situationer, så vi behöver spela på topp för att kunna besegra dom. För att vinna måste vi sätta de fundamentala bitarna av spelet, vinna dueller, första och andra boll. Hårt jobb och fokus så ska vi nog kunna straffa Norrby med vårt spel. Vill dessutom passa på att tacka för det fina stödet vi hade i Uppsala, sånt gör skillnad!

Klockan 15:00 blåser domaren igång matchen på Visma Arena. Biljetter köper du här. Om du inte kan vara på plats så sänds matchen och Superettan 2022 på discovery+ - använder du dig av denna unika länken när du tecknar abonnemang så får Öster en del av intäkten.

Läs gärna publikinformationen: https://ostersif.se/a/publikinformation-osters-if-norrby-if

Truppen:

2. Mattias Pavic