Inför match: Öster - Länslaget

Efter en smakstart förra helgen är det dags att kicka igång säsongen på hemmaplan!

I lördags fick vi se en övertygande start från Öster mot den allsvenska nykomlingen Halmstads BK. Slutresultatet kunde skrivas 4-0 till de rödblåas fördel och alla nyförvärv fick speltid. Traditionsenlig match mot Länslaget står nu närmast på schemat och vi kan imorgon förvänta oss en fantastisk fredagkväll i klassiska Tipshallen.

Vi har växlat några ord med vår huvudtränare, Srdjan "Túfa" Tufegdzic, för att höra om hur dessa tre träningsveckor har varit och kring matchen imorgon.

Tre veckor in i försäsongen. Hur är den fysiska statusen i laget?

- Alla spelare jobbar hårt och ser fysiskt bra ut för att vara såhär tidigt på säsongen. Det är viktigt att alla får minuter på planen för att få igång matchtempot.

Vad är dina förväntningar med den här försäsongen?

- Som alltid vill vi förbättras varje vecka och göra saker bättre för varje träning och match. Det är vårt fokus.

Hur ser läget ut i truppen inför imorgon?

- Alla är redo för uttagning förutom Theodor Johansson och Victor Stulic.

Avspark sker klockan 19.00 och insläpp 18.00 - kom i god tid!
Uppladdning sker på Östergatans restaurang från klockan 16.30.

Kom ihåg att alla med säsongskort har fri entré och alla barn upp till 12 år går in gratis.
Köp biljett på vår biljettsida. Kom ihåg att förköp alltid är smidigast för att undvika köer!

Välkomna till en ny säsong med Östers IF!