Inför match: Öster - Jönköping Södra

Under morgondagen (lördag) vankas Smålandsderby på Visma Arena. Jönköping Södra kommer på besök och det väntas publikfest med aktiviteter kring arenan och en härlig fotbollsmatch. Dessutom födelsedagsfest för vår kära 30-åring East Front! Här på hemsidan finns ett brev till East Front signerat klubbdirektör Jens Magnusson. Se till att läsa!

Öster kommer från en stark bortaseger mot Trelleborg där Adam Bergmark Wiberg och Vladimir Rodic var segermakare, 1-2 skrevs siffrorna till på erkänt svårspelade Vångavallen. Jönköping Södra har inlett lite sämre parkerar just nu på en 13:e plats i Superettan.

Tränare Túfa ser fram emot matchen och vill förändra bilden av att Öster inte lyckats på hemmaplan, speciellt för jubilaren East Fronts skull.

- Sista matchen innan sommaruppehållet. Vi är inte nöjda med resultaten på hemmaplan senaste tiderna, så det vill vi göra bättre. Vi vill såklart också göra det bra för 30-åringen!

Klockan 15.00 är det avspark. Vi hoppas såklart på att många finns på plats för att stötta laget. För er som inte har möjlighet så visas matchen på Discovery+. Om du ange Öster som klubb när du tecknar abonnemang så går en del av intäkten tillbaka till klubben. Matchen liverapporteras också i Östers twitterkanal.

Framåt Öster!