Inför match: Öster - IFK Värnamo (Sportfältet)

Knappt en dag kvar till hemmamatch och Smålandsderby. I morgon eftermiddag gästas vi av allsvenska IFK Värnamo som kommer på besök till Teleborgs Sportfält. Avspark sker klockan 14.00 och insläpp till Sportfältet sker klockan 13.00.

Senaste matchen mot Eskilsminne blev uppskjuten på grund av dåliga väderförhållanden. I stället har laget tränat på ännu hårdare för att komma välförberedda inför denna drabbning. Under försäsongen har laget hittills spelat två hemma- och två bortamatcher, inklusive tre vinster och en förlust. Senast vi mötte allsvenskt motstånd borta mot Halmstads BK blev det storvinst med 4-0. Nu blir det ytterligare ett allsvenskt test inför Superettansäsongen.

I vanlig ordning kommer Túfa berätta om hur läget är i truppen och vad vi kan förvänta oss imorgon.

Har vi några skador eller sjukdomar i truppen?

- Till denna match har vi fler skador. Miloje Prekovic, Theodor Johansson, Daniel Ljung och Ahmed Bonnah missar matchen. Därav kommer det bli en del förändringar.

I tisdags var det många A-lagsspelare i "U21-matchen" både för Öster och Värnamo. Vilket typ av motstånd kommer vi få imorgon?

En väldigt bra motståndare som har vunnit alla matcher under försäsongen. Spelar i ett högt tempo både defensivt och offensivt. Ett allsvenskt lag som kommer sätta oss på prov och kommer visa var vi är just nu i våra förberdelser efter sex veckor av träning.

Vi rekommenderar starkt att komma i god tid till Sportfältet och att du har köpt din biljett i förtid på vår biljettsida.
Alla med säsongskort och barn upp till 12 år har fri entré till alla försäsongsmatcher - Skaffa ditt säsongskort nu!
För dig som inte kan ta dig till Sportfältet i morgon så sänds matchen på SMP/MinBoll.

Framåt Öster!