Inför match: Öster - Falkenbergs FF (Sportfältet)

Sista hemmamtatchen för denna försäsong stundar imorgon fredag den 3 mars klockan 18.00 på Sportfältet.

Öster kommer från en stark prestation i Smålandsderbyt mot IFK Värnamo förra helgen men är nu sugna på vinst innan laget beger sig på en veckas träningsläger. På besök kommer det halländska Division 1-laget, Falkenbergs FF, på besök till Växjö. Falkenberg kommer från fyra raka matcher utan förlust under 2023 och slutade på en stark andraplats förra året i Division 1 Södra under föregående säsong, men fick se sig besegrade i Superettankvalet mot Östersunds FK.

Inför morgondagen ger Túfa de senaste lagnyheterna.
Vad har laget för status inför morgondagens match?

Miloje Prekovic och Daniel Ljung var borta på grund av en lätt skada inför förra matchen men är nu uttagbara. Ahmed Bonnah är snart i form för att spela match igen och har tränat med laget under de senaste två dagarna. Theodor Johansson åkte på en hjärnskakning men känner sig bättre nu, kommer dock inte ta några risker där. Victor Stulic har påbörjat att träna fullt ut med laget. Månz Berg är sjuk och missar matchen. Vi kommer även ha med oss Thorsteinn Antonsson (provspelare) från Fulham som har tränat med oss under en tid.

Hur ser du på motståndet?

- Ett starkt Division 1-lag som med största sannolikhet kommer befinna sig i toppen av den serien och var väldigt nära att ta sig tillbaka till Superettan förra året. Det blir en bra match för oss innan stundande träningsläger.

Kom ihåg att förköp av biljett är smidigast för att undvika köer. Med säsongskort har du som vanligt fri entré under hela försäsongen och alla barn upp till 12 år går in gratis. Se till att kom i tid, insläpp sker klockan 17.00.

Köp biljett till matchen här!

FRAMÅT ÖSTER!