Inför match: Örebro - Öster

Öster åker till Örebro under fredagen för att möta tidigare allsvenska Örebro SK i en tidig lördagsmatch.

Öster har minst sagt varit starka på bortaplan under inledningen av säsongen. Maximala nio poäng i de tre matcherna man spelat borta hittills, nu dessutom krönt med en hemmaseger senast mot Norrby, så är det ett Öster i medvind som gör sig redo för Örebro SK. Ett Örebro som hittills spelat in nio poäng, tre segrar och tre förluster, och kommer närmast från en 1-0 seger hemma mot Östersund.

Assisterande tränare Torbjörn Arvidsson är sugen på match:

• Vi ser alltid fram emot matcherna, vi har förberett oss väl hela veckan. När man dessutom kommer från en bra period kommer man in i matcherna med en vilja och en tro på det man gör, och det gör vi just nu. Det kommer bli viktigt mot Örebro, ett bra lag med många erfarna kvalitetsspelare. I sina bästa stunder ett allsvenskt lag, men vi har en stor tro på en bra insats!

Klockan 13:00 blåser domaren igång matchen på Behrn Arena. Om du inte kan vara på plats så sänds matchen och Superettan 2022 på discovery+ - använder du dig av den unika länken nedan när du tecknar abonnemang så får Öster en del av intäkten.

Klicka här för att teckna abonnemang hos discovery+ och samtidigt stötta Östers IF.

Ett par ändringar i truppen, mest noterbart att Oliver Silverholt och Marc Rochester är tillbaka, medan lagkapten Månz Berg är borta på grund av sjukdom.

Följande trupp är uttagen till dagens match:

2. Mattias Pavic
4. John Stenberg