Inför match: Jönköping Södra - Öster

Efter ett snöpligt uttåg i Svenska Cupen förra veckan har laget laddat om för ny viktig match i Superettan. I morgon väntar ett hett Smålandsderby på Stadsparksvallen med olika utgångslägen för lagen.

Öster kommer från en god svit i Superettan och är ute efter ett allsvenskt avancemang, medan motståndet spelar för sin överlevnad. Jönköping ligger för tillfället på en fjortondeplats och kommer senast från en oavgjord match mot Skövde AIK i serien.

Victor Stulic ser framemot matchen:

- Det skall bli grymt kul med derby. Vi är extremt taggade och kommer göra allt för att ta alla tre poäng hem till Växjö."

Klockan 19.00 sparkar matchen i gång. Stötta gärna laget till seger på plats. East Front kommer ladda upp från klockan 15.00 på Östergatans Restaurang på Visma Arena inför årets "Ambulansresa" mot Jönköping. Ses vi inte där, så ses vi i Jönköping!

Finns inte den möjligheten så visas matchen på Discovery+ med sändningsstart 18:45. Om du anger ”Öster” som klubb när du tecknar abonnemang så går en del av intäkten tillbaka till klubben. Matchen liverapporteras i Östers officiella mediekanaler.

Framåt Öster!