Inför match: Halmstads BK - Öster

Toppmöte väntar när Öster reser till Örjans Vall på lördagseftermiddagen.

I söndags studsade Öster tillbaka i vinsten mot Dalkurd FF på Visma Arena och är i allra högsta grad med och slåss om en allsvensk plats i slutstriden av Superettan.

På lördag väntar ny match när omgång 24 drar igång, där laget reser västerut för att möta Halmstads BK på Örjans Vall klockan 17.00. Mötet på Visma Arena tidigare i år slutade 1–4, och visst är det ett förberett Öster som vill ta revansch sen senast.

Túfa inför mötet imorgon:

• Väldigt viktig match imorgon mot ett väldigt bra lag med mycket erfarenhet. Vi har tränat hårt denna veckan och vi är väl förberedda inför morgondagens match. Varje spelare förutom Oliver Silverholt är redo för matchen. Vi tror på oss själva och kommer ge allt för att få med oss ett positivt resultat.

Östergatans Restaurang står för uppladdningen som slår upp portarna 11.00 och har öppet fram till avresa. East Front står för bussresan till Halmstad och avgår från Visma Arena 12.30. Stötta gärna laget på plats mot tre nya poäng. Finns inte den möjligheten visas matchen på Discovery+. Om du anger ”Öster” som klubb när du tecknar abonnemang så går en del av intäkten tillbaka till klubben. Matchen liverapporteras även i Östers officiella mediekanaler.

Klicka här för att teckna ditt abonnemang hos Discovery+ och samtidigt stötta Östers IF!

Fri entré gäller för matchen. Du kan läsa mer på Halmstads BK:s officiella hemsida.

Framåt Öster!