Inför försäsongsmatch: Halmstads BK - Öster

I morgon klockan 13.00 väntar första matchen denna försäsong. Vi inleder borta mot Halmstads BK på Söndrums IP.

Laget har tränat för fullt i två veckor och nu är det äntligen dags att sparka igång med årets första match. Öster tar med sig en 21-mannatrupp som kommer matchas mot Halmstad som under 2023 kommer spela i Allsvenskan.

Vi har kollat läget med vår huvudtränare, Srdjan "Túfa" Tufegdzic, kring hans tankar kring matchen och lite om kommande säsong:

Hur ser status ut i truppen inför morgondagen?
- Alla har jobbat hårt på träningarna under dessa två veckor och visat goda resultat på testerna. Den enda som har skador är vår målvakt Victor Stulic. Han gjorde en operation för ett tag sen som kommer hålla honom borta från träning i några veckor till. Resten är uttagbara och vi har tagit ut en trupp som kommer matchas väl mot ett allsvenskt lag.

Vilket huvudfokus har ni som lag imorgon?
- Att hitta till det spel som vi pratat om under träningarna och få in våra nyförvärv in i det spelet. Det är viktigt att vi finner våra roller och vårt spel under försäsong som vi sedan kan ta med oss in i tävlingsäsong. Även viktigt att vi får igång alla spelare i matchtempo.

Hur mycket ser du framemot säsongen?
- Oerhört mycket. Vi är medvetna om vad vi behöver göra bättre och vad vi behöver slipa på för att ta nästa steg.

Till matchen har Öster med sig följande spelare:

1. Miloje Prekovic
25. Mirsad Basic
26. André Gustafson
33. Tatu Varmanen

Matchen sänds på Discovery+. Teckna ditt abonnemang via denna länk för att samtidigt stötta Östers IF.