Inför finalen i Smålands DM P17: Kalmar FF - Östers IF, Onsdag 10 oktober!

Det är dags för årets sista tävlingsmatch för Tipselit, finalen i Smålands-DM P17 mot Kalmar FF. Östers IF är titelförsvarare sedan förra året då vi finalslog Oskarshamns AIK med 1-0 och vi satsar naturligtvis på att ta hem bucklan till Växjö igen.

Matchen kommer att spelas i Kalmar på Gastens konstgräsplan, som är granne med Guldfågeln Arena, med avspark kl 18:00 ,onsdag 10 oktober.

Spelarna nedan som är uttagna till matchen kommer från Tipelit Pojk- och Tipselit Juniortruppen:

Adam Modig, Albin Johansson, Bo Svensson, Charlie Vindehall, Emil Jönsson, Fredrik Henriksson, Hampus Wulff, Henrik Widén, Ibrahim El-sayed,
Ivan Gibanica, Jonatan Rehnström, Julius Forsberg, Mattias Afram, Mirko Rakic, Oscar Jonsson, Otto Eriksson och Valentino Srpcanski.

Östers väg till finalen:

Rottne IF-Östers IF              1-6 (gruppspel)
Östers IF-Gransholms IF      2-2 (gruppspel)
Anderstorps IF-Östers IF     1-4 (gruppspel)
Östers IF-Smedby BoIK       4-3
Östers IF-Hvetlanda GIF      5-0