Inför cupavgörandet Öster - Varbergs BOIS FC

Imorgon söndag så avgörs gruppspelet i Svenska Cupen, där Öster har chansen att avancera till kvartsfinal, detta genom vinst mot Varbergs BOIS FC och att IFK Göteborg tappar poäng i sin match mot IK Sirius i Uppsala.

Öster - Varbergs BOIS FC, avspark 17.00 - Tipshallen

Biljettinformation
Fri entré för samtliga upp till 18 år, Vuxen 100:-. Vi tar emot kortbetalning, swish och kontanter. Värt att tänka på är att Svenska Cupen inte ingår i säsongskorten.

Matchtruppen
Robin Malmkvist, Darmin Sobo, Mattias Pavic, Månz Karlsson, Fredrik Lundgren, Stefan Karlsson, Mario Vasilj, Calle Johansson, Liridon Silka, Admir Bajrovic, David Johannesson, Simon Helg, Oliver Silverholt, Dragan Kapcevic, Jonathan Drott, Victor Ericsson, Filip Örnblom, Lars Fuhre

Vi pratade också med tränare Christian Järdler inför morgondagens match, om hur veckan har varit och hur han ser på matchen senast mot IFK Göteborg:

Hur har känslan varit och tankarna gått efter matchen mot IFK Göteborg?

- "Det blev ett resultat som såg till att vi fick en sista gruppspelsomgång som lever. Bara det har varit positivt för träningsveckan och vi ser fram emot matchen på söndag. Vi åkte ifrån Göteborg med en bra känsla av att vi arbetade väldigt hårt som lag för varandra och höll uppe spelet mot en lite starkare motståndare för dagen. De hade fler passningar än oss men vi vet om att vi har kvalité att själva skapa målchanser genom olika anfallsvägar på offensiv halva, både genom ett etablerat anfallsspel och även genom snabba omställningar. Vi har tittat på klipp från matchen och tagit med oss som utvecklingspunkter för framtiden men vi landar också i att arbetet ute på planen, med löpmeter, duellvinster och snabba tankar för att läsa spelet och hjälpa mina lagkamrater alltid kommer vara centralt och viktigast för oss."

Vad har ni arbetat med under veckan?

- "Vi har gjort som vi alltid gör, tävlat mot varandra i träning och tränat för att bli bättre! Vi fick tyvärr U21 matchen mot Österlen i tisdags inställd så den fick vi byta ut mot två tuffa pass. Vi började i torsdags titta lite på någon taktisk detalj inför matchen mot Varberg, men i övrigt har fokus legat på att fortsätta utvecklas i vårt spel och vi ligger i en fas nu där vi både repeterar principer och metoder men också har börjat ta lite taktiska dispositioner in i matcherna eftersom de är av tävlingskaraktär."

Hur ser du på morgondagens match och vikten av att ha möjligheten att avancera till kvartsfinal?

- "Att vi har möjligheten att gå obesegrade och vidare från gruppspelet är inspirerande. Jag vill inte kalla det sista matchen i cupen för jag hoppas naturligtvis att vi får spela fler. Vårt mål i cupen har varit att spela vår fotboll oavsett vilka vi möter och försöka att driva våra idéer mot bra lag med olika karaktär. Det målet står fast även imorgon, där vi vill att publiken och våra supportrar ska kunna identifiera sig med vår fotboll -det ska synas att det är Öster som spelar. Fullt med energi, hastighet och en vilja att försöka ha bollen mer än motståndarna så ska vi göra allt vi kan för att vinna matchen. Det absolut viktigaste för oss dock är att vara 100% ödmjuka inför matchen. Varbergs BOIS låter inte lika svårt som IK Sirius eller IFK Göteborg, men det är en svår match! Varberg är bra och har visat fin form och vi måste ta matchen på största allvar och göra vårt absolut yttersta."