Inför: BK Häcken - Östers IF

Hösten är här och de viktiga matcherna i Allsvenskan radar upp sig. På söndagen åker Östers IF till Göteborg och Hisingen för bortamatch mot BK Häcken, och östertränare Thomsson ser med tillförsikt fram emot mötet.

- Vi ska ta med oss träningarna ut på match. Veckan har varit bra, säger Andreas Thomsson.

BK Häcken som motståndare, dina tankar?
- De är ett passningsskickligt lag med kontring och omställningar som signum.

Och hur besegras ett sådant lag?
- Genom att spela tajt försvarsspel och ta ner farten i deras spel. Helt enkelt att få dem att tycka det är tråkigt, ler Thomsson finurligt.

De senaste dagarna har varit händelserika för klubben och laget, Matteo har blivit klar för FFF och Gero har kommit in. Hur påverkar det gruppen?
- Det är alltid bra med nytt blod. Och det visar också att föreningen satsar och tror på det man gör, säger Andreas Thomsson.

Vilka ändringar gör du i truppen, jämfört med senast?
- Johan Persson är ju avstängd och Juan Robledo är lite småskadad. Andreas Wihlborg och Fredrik Lundgren går in i truppen i deras ställe.

Truppen mot BK Häcken:
Alexander Nadj, Joakim Wulff, Patrik Bojent, Mario Vasilj, Månz Karlsson, Elmin Nurkic, Johan Andersson, Andreas Wihlborg, Stefan Karlsson, Marcus Bergholtz, Josef Elvby, Denis Velic, Behar Ferizi, Alexander Henningsson, Fredrik Lundgren, Kenny Pavey, Vlado Zlojutro, Pablo Piñones-Arce, Freddy Söderberg.