Inför årets första match: Östers IF - Länslaget (Tipshallen)

Timmarna tickar ner till årets första avspark! Den kommer att ske inne i Tipshallen där Länslaget står för motståndet enligt den moderna traditionen. De sportsliga förutsättningarna kommer här nedan.

Januari har varit en intensiv träningsperiod under ledning av vår nya huvudtränare, Martin Foyston, som anslöt precis innan årsskiftet. Tre träningsveckor har passerat och vi är framme vid årets första match där teori och träning nu skall sättas på prov i praktiken.

Martin säger såhär om den första tiden i Östers IF:
Vi har haft en intensiv och bra start på försäsongen. Spelarna har under ett tidigt stadie förstått och visat på en god vilja att lära sig hur vi skall spela under den här säsongen. Det ger mig en stor tro på att vi är på rätt väg.

Vad förväntar du dig av spelarna under kvällen?
Nu är det vår första möjlighet för oss att visa vad vi gått igenom i ett matchscenario där motståndaren kommer ge oss frågor som vi behöver svara upp på vårt sätt.

Vad kan alla Östersupportrar förvänta sig att se?
Supportrarna kan förvänta sig ett lag med fullt av energi och en villighet att göra det absolut bästa för att spela en snabb, underhållande och anfallsinriktad fotboll.

Avspark sker klockan 19.00 och storpublik väntar! Du som ännu inte hunnit köpa din biljett bör göra det i förväg via biljettsidan för att säkra din plats på läktaren. Kom i god tid till insläppet som sker 18.00.

Uppladdningen sker inne i Bar 1930 på Östergatan från 17.00 där du kan ladda upp med mat & dryck av hög klass. Under kvällen kommer du även kunna inhandla årets försäsongströja. Souvenirvagnen står redo vid entrén inne i Tipshallen.

Du som inte har möjlighet att vara på plats kan se matchen live via SMP/MinBoll.

Läs all publikinformation här.
Varmt välkommen till Försäsong 2024 med Östers IF!