IFK Göteborg borta väntar i seriepremiären för U19

Idag inleder Östers IF seriespelet i U19 Allsvenskan

Södra med bortapremiär mot IFK Göteborg.

Övre raden fr v: Oskar Dahlström, Erik Cajnerud, Ismar Barucija, Fredrik Henriksson, Lukas Quist, Filip Stenmark & Filip Örnblom. Mellersta raden fr v: Bajram Haziri, Henrik Dahlquist, Anton Lantz, Innocent Kakooko, Gustav Bogren, Martin Srpcanski & Patrick Karlsson. Nedre raden fr v: Ivan Gibanica, Erik Hancke, Jesper Andersson, Charlie Vindehall, Jonathan Stolth, Johan Hjalmarsson, Axel Strandberg & Tobias Dahlberg.

Under försäsongen har laget hunnit spela fyra träningsmatcher samt fyra i Ligacupen. Till dagens match saknas sex spelare i truppen pga träningsläger med A-laget samt skador.

Det lämnar istället utrymme för de två U17-spelarna Viktor Ericsson (vänsterback) och Karl Hjertberg (forward) som tränat med laget under veckan.

Matchen spelas på Valhalla IP:s konstgräs - avspark kl 13.00

Östers tränare Christian Stridh;

- Blir en tuff seriepremiär borta på Valhalla mot IFK Göteborg, ett lag som är med och krigar om de två slutspelsplatserna i tabellen. Det ska bli kul att få möta ett förmodat topplag direkt och mäta oss med dem. Vi har haft en bra träningsvecka med bra kvalitet och högt tempo på träningarna. Kan vi komma upp i den nivå som visat under perioder på försäsongen, så tycker jag vi har goda möjligheter att åka hem med ett bra resultat.

ÖSTERS IF - SPELARTRUPP

1 Ivan Gibanica (mv), 2 Fredrik Henriksson, 3 Oskar Dahlström, 4 Viktor Ericsson, 5 Axel Strandberg, 7 Martin Srpcanski, 8 Patrick Karlsson, 9 Henrik Dahlqvist, 10 Innocent Kakokoo, 12 Tobias Dahlberg (mv), 14 Charlie Vindehall, 15 Erik Hancke, 16 Lukas Quist, 18 Gustav Bogren, 21 Karl Hjertberg, 22 Anton Lantz och 27 Jesper Andersson.

Tränare: Christian Stridh & Peter Wibrån

Ej tillgängliga spelare: Filip Stenmark (Tr.läger A-lag) Filip Örnblom (Tr.läger A-lag), Johan Hjalmarsson (skada), Jonathan Stolth (skada), Ismar Barucija (långtidsskada) samt Bajram Haziri (långtidsskada).

IFK GÖTEBORG - SPELARTRUPP

ifkgoteborg.se --> U19-truppen

ARENA/SPELPLATS

Valhalla IP 1 konstgräs - Avspark kl 13.00