Högt betyg för Östers IF:s Akademi

För andra året i rad får Östers IF:s akademi- och ungdomsverksamhet högt betyg i landet när Tipselit utvärderat 61 klubbar och deras akademier.

Östers IF samlar totalt in 1826 poäng i certifieringen, vilket ger fyra av fem möjliga stjärnor i betyg. Vilket är ett fint kvitto på ett oerhört hårt och målmedvetet arbete från spelare och ledare i hela klubbens verksamhet.

Tipselit genomför varje år en certifiering av svenska klubbars akademier för att kvalitetssäkra arbetet med spelarutbildning, ledarutbildning och för att ta reda på vilka områden som kan utvecklas.

För att komma upp i maximala fem stjärnor krävs minst 2 500 rankingpoäng.

Du hittar hela listan och mer information gällande certifieringen här.

Fakta Certifieringen - tipselit.se
Certifieringen genomförs i samband med individuella besök hos var och en av alla medlemsklubbar i Tipselitnätverket. Varje klubb bedöms utefter hur de jobbar med Värdegrund och mål med Akademin, Spelarutbildning, Faciliteter, Ledarorganisation, Skolsamverkan, Samarbete andra klubbar och Sportsliga resultat av Akademin.

En maxpoäng delas ut och klubbarna får olika antal stjärnor (1-5) beroende på sin totalpoäng.