Fyra akademispelare skriver lärlingsavtal

Östers IF kan nu presentera att vi har skrivit lärlingsavtal med fyra akademispelare från vårt egna led. Det gäller Olle Lövdahl, Max Högberg, Vincent Lind och Gabriel Forslund som lyfts upp i A-lagsmiljö.

Daniel Friberg, tidigare huvudtränare för Östers P19-lag och numera Akademichef och Videoanalytiker för A-laget, har under en längre tid haft god koll på de fyra spelarna som nu kommer in i seniormiljö:

”Väldigt roligt att vi skriver avtal med de här fyra unga och talangfulla killarna. Alla har varit och är framstående i sina åldersgrupper samt visat att de även gör det bra i äldre lag i både träning och match. Det här är också killar som varje dag visar en vilja att bli bättre och utvecklas och för det drivet belönas de nu med ett avtal i Östers IF”, säger Daniel.

Sportchef Vito Stavljanin tillägger:

"Vi gör bra saker och utvecklas hela tiden i akademin. Nu har vi skrivit lärlingskontrakt med fyra akademispelare som visar att vi utvecklar vår verksamhet. Under de senaste åren har vi haft ett flertal spelare som tagit steget upp, bland annat med Adam Herdonsson och Mattis Adolfsson, och nu banar vi väg för fler som vi vill se göra samma resa. Vägen till A-laget behöver inte vara så brant."

Olle Lövdahl, född 2007, har varit uttagen ett flertal landslagsläger med Sverige P07 på Bosön. En offensiv spelare som främst spelar till vänster som mittfältare/anfallare.

Max Högberg, född 2005, också han tidigare uttagen i landslagssammanhang på ungdomsnivå för 2005-kullen. En defensiv spelare som i grunden är ytterback men även gjort fina insatser som mittback under föregående år.

Vincent Lind, född 2008, som varit uttagen till P08-landslaget både under föregående år och för bara två veckor sen. Vänsterback med offensiva egenskaper.

Gabriel Forslund, född 2008, som även han varit uttagen till Sveriges P08-landslag. En central mittfältare som även kan spela som mittback.

Föreningen säger stort grattis till alla fyra!