Fotboll för alla-matchen: En kväll för gemenskap och inkludering

Den 30 september bjuder Östers IF in till "Fotboll för alla"-matchen'', en del av vår långsiktiga satsning inom ”Öster i Samhället”. Detta initiativ handlar om mer än bara fotboll – det är en kväll där gemenskap, inkludering och socialt ansvar står i centrum, och där alla är välkomna att uppleva fotbollens glädje, helt gratis!

"Fotboll för alla"-matchen är en av årets viktigaste händelser utanför planen, och vi är otroligt stolta över att kunna erbjuda denna upplevelse för både gamla och nya fotbollsälskare. Vi ser detta som en möjlighet att skapa starkare band i vårt samhälle och visa att fotboll verkligen är för alla.

• "Fotboll för alla-matchen är årets viktigaste match utanför planen. Det här är en match där vi inte bara fokuserar på sporten, utan också på att stärka gemenskap och inkludering i vårt samhälle", säger Natalie Hall Serrate, Marknad & försäljningschef för Östers IF.

Satsning på inkludering och bredd

Östers IF har länge arbetat för att göra fotboll tillgängligt för fler genom initiativ som nattfotboll för ungdomar, parafotboll och flickfotboll. Vi strävar efter att skapa en trygg och inkluderande miljö där alla, oavsett bakgrund eller förutsättningar, har möjlighet att vara en del av sporten.

• "Öster har under lång tid arbetat för att bredda sin verksamhet och säkerställa att fotboll är tillgängligt för alla, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Genom nattfotboll för ungdomar, satsningar på parafotboll och flickfotboll, fortsätter vi våra insatser för att nå fler och skapa en trygg och inkluderande miljö för alla som vill delta i sporten”, säger Sara Lennqvist, hållbarhetsansvarig Östers IF.

Nytt för i år: Swisha ditt bidrag

I år ger vi även privatpersoner en ny möjlighet att vara med och stötta vårt arbete. Genom att swisha en valfri summa kan du vara med och bidra till "Fotboll för alla"-matchen och vårt fortsatta inkluderingsarbete.

• ” Alla bidrag är viktiga och gör skillnad för oss. Vi fortsätter att växa som förening där vi både vill bredda vår verksamhet inom nya områden och spetsa den för att nå våra högt ställda sportsliga målsättningar”, säger Jens Magnusson, klubbdirektör Östers IF.

Förra årets match samlade in hela 1 000 000 kr, ett fantastiskt resultat som gjort det möjligt för oss att stärka vår verksamhet och fortsätta vårt viktiga arbete för ett mer inkluderande samhälle.

Vill ditt företag vara med och bidra?

Företag och privatpersoner kan välja att skänka ett fast belopp eller en summa per åskådare under matchen. Genom att delta hjälper ni oss att nå fler människor och skapa ett större engagemang för fotbollen och samhället i stort. Vill du läsa mer om matchen och hur du kan bidra? Besök ostersif.se/gratismatchen för mer information!

Tillsammans skapar vi en oförglömlig kväll för hela Växjö och Kronoberg!