Förlust i tät match

Öster tog ledningen genom Mattias Pavic men sedan visade Mjällby varför man är ett topplag och vände. Mitt i en intensiv kvitteringsjakt från Öster utökade man också och trots snygg reducering av Calle och flera nära lägen fick vi aldrig in kvitteringen.

MJÄLLBY AIF - ÖSTERS IF 3-2 (1-1)

0-1 32' Pavic
1-1 34' Jobe
2-1 62' Nilsson
3-1 85' Omoh
3-2 86' Johansson
Publik: 2649

Andersson
Karlsson - Lundgren - Berg - Silverholt
Persson - Andreasson
Pavic - Silka - Vall
Kapcevic

71' Johansson (Silka), Helg (Vall)
79' Johannesson (Pavic)
Mer statistik på förbundets matchsida.

Denis Velic om matchen:

"Vi är förstås besvikna att vi inte kommer härifrån med poäng.

Första halvlek är jämn och fysisk, vi är med hela vägen och gör 0-1 på ett jättefint anfall. Tyvärr, som så många gånger förr så orkar vi inte hålla uppe prestationen direkt efter och de gör mål.

Vi pratar i halvtid om att lägga längre bollar bakom deras backlinje, men tyvärr gör vi inte det. Vi börjar spela ett spel jag inte alls vill ha, för mycket kortpassningsspel i mitten och det är där matchen tippar över i Mjällbys favör.

Sedan tycker jag vi sliter bra efter deras mål, och är nära att få in kvitteringen på slutet men deras målvakt gör en jätteräddning."