Förlust för U21 på bortaplan mot GAIS

Ivan Gibanica

U21 förlorade under tisdagskvällen borta mot GAIS i Folksam U21 Superettan Södra med siffrorna 3-1.

Östers mål gjordes av Andreas Birgersson.

Peter Wibrån efter matchen;

- Inledningsvis vill jag framhäva att det var en riktigt bra U21-match vi fick se. Vi mötte ett starkt GAIS som satte hög press och tryck på oss från början. De fick tidig utdelning redan i 8:e minuten när de gjorde 1-0. De första 35 minuterna var deras, men sista tio i första halvlek var våra. Vi inledde också andra halvlek mycket bra och vår kvittering kom i 58:e minuten. Då kändes det som om vi var på väg att ta över, men i 63:e tog de på nytt ledningen och kom på nytt in i en bra period. Vi jagade kvittering och skapade några halvchanser, men i 88:e minuten punkterades matchen då de utökade till 3-1. Ivan Gibanica får extra beröm för sitt positionsspel, sin kommunikation och flera fina räddningar.

Östers IF

1. Ivan Gibanica