Filip Örnblom lämnar Östers IF

Den 22-åriga försvararen Filip Örnblom lämnar Östers IF, mittbacken har skrivit på för Superettanlaget GAIS.

Försvarsspelaren Filip Örnblom kom till Öster som ung spelare från Växjö Norra IF och har tillhört föreningens A-lag under de senaste fem säsongerna. Filip har under säsongen deltagit i 9 matcher och gjort 2 mål, borta på Helsingborg och hemma mot IK Brage.

Under hela sin tid i Öster har Filip hunnit samla på sig 74 matcher i Superettan och varit med i båda serietillhörigheterna av Superettan och Division 1 Södra.

Men nu står det klart att Filip lämnar föreningen för fortsatt spel i Göteborgslaget GAIS.

Vito Stavljanin, Sportchef:

- "Vi har haft som mål och suttit i diskussioner med Filip om att förlänga hans avtal, då vi har sett honom som en viktig spelare för föreningen framöver. En spelarprofil som passar rätt in med våra ambitioner. En Växjökille och spelare som har fått stora delar av sin fotbollsutbildning i föreningen. I detta fall har Filip själv valt att skriva på för en annan klubb, vilket känns tråkigt för oss då vi hade andra planer. Men det här är Filips beslut som vi får respektera och samtidigt önskar vi honom lycka till framöver."