Elmin Nurkic fortsätter för Öster mot Superettan

Redan åtta Östersäsonger bakom sig och nu siktar Östers ytterback fram emot två nya spännande säsonger för klubben.

Elmin Nurkic kom till Öster från Myresjö IF under säsongen 2007. Redan säsongen därpå debuterade han i A-truppen. Sedan dess har han representerat Östers IF i drygt 120 tävlingsmatcher från Division 1 upp till Allsvenskan och startat i fler än 80 av dem.

Elmin om förlängningen;

- För mig är målet enkelt, men det kräver ett hårt arbete. Vi ska vinna division 1 och vi ska spela i Superettan 2017. Jag har varit i Östers IF länge nu, jag känner starkt för klubbmärket och med den här förlängningen blir det tio säsonger. Det är jag stolt över. Få är lika motiverade som jag att få vara med och föra klubben uppåt och tillbaka där den hör hemma. Punkt.

Följ Östers IF i sociala medier: