Dubbla matcher i solskenet

Det blev seger med 3-1 mot Räppe i den första av söndagens två träningsmatcher, och tränare Foyston tycker att motståndet bjöd upp till match:
- De var väl förberedda, pressade oss och visade att de ville stå upp mot Öster.

ÖSTERS IF - RÄPPE GOIF 3-1 (1-0)

Mål: Söderberg, Gabrielsson, Roström

Startelva:
Lundahl Persson
Högberg - Starke Hedlund - Radojcic - T Johansson
Herdonsson - Bladh Pijaca - Roström
Gabrielsson - Söderbergh - Adjei

Bänk:
V Johansson, Shakir, Lövdahl, Göransson

Foyston om matchen:
"Jag tycker Räppe kom hit för att ge oss en rejäl match. De var väl förberedda, pressade oss och visade att de ville stå upp mot Öster. Det gav oss läge att få en match med högt tempo.
Det var bra att få se så många spelare, en del stod ut och andra ser vi vad de behöver jobba på. En trevlig match, helt okej med seger 3-1, nu ser vi fram mot nästa match
."

Bildspel från Räppematchen, foto: Andreas Nilelind/bilderna.it:

ÖSTERS IF - OSKARSHAMNS AIK 2-0 (1-0)

Mål: Bergmark Wiberg, Seger

Startelvan mot Oskarshamns AIK
Wallinder
Thórisson - Kricak - Adolfsson - Bergquist
Seger - Kusu - Ljung
Mörfelt - Aliev - Bergmark Wiberg

Bänk:
V Johansson, Strand, Boe Presteng, Nagy Blomkvist

Foyston om matchen:
"Jag är mest nöjd med att vi fick in två matcher, så alla i truppen kunde få 90 minuter, det var det viktigaste. Om vi fokuserar på denna matchen tycker jag Oskarshamn var bra, de spelade med självförtroende.
Vi fick en bra chans att träna på vårt presspel som såg bra ut. De hittade lite lösningar på dte i andra men vi nötte på bra.
Spelmässigt var offensiven klockren i första, precis som vi ska spela. Spelarna har kommit in i rollerna, de vet vad de ska göra. Kommunikationen var också jättebra, en nyckelpunkt. Sedan gjorde vi två fantastiska mål och kom till många chanser så det ser bra ut."

Bildspel från matchen mot Oskarshamn, foto: Andreas Nilelind/bilderna.it: