Dubbelt straffade av Jönköping

Trots en första halvlek som höll mycket hög nivå fick Öster gå till halvtidsvila med underläge efter att gästerna gjort mål på straff i sitt enda riktiga anfall för halvleken. Efter paus spelade gästerna upp sig och kunde säkra segern med ännu ett straffmål.

ÖSTERS IF - JÖNKÖPINGS SÖDRA IF 0-2 (0-1)

0-1 26 Hamidovic (straff)
0-2 70 Jallow (straff)
Publik: 2361

Malmkvist
Örnblom - Lundgren - Berg - Silverholt
Pavic - Drott - Persson - Helg
Keene - Johannesson

68' Silka (Drott)
75' Kapcevic (Örnblom)
83' Vall (Johannesson)

Mer statistik på förbundets matchsida.

DENIS VELIC OM MATCHEN:

"Jag är otroligt besviken på matchens utgång. Jag vill aldrig gnälla men jag är besviken på domarinsatsen. Jag tycker inte han har kontroll på första halvlek.

Det är en tuff situation där vi är och vi har inte råd med att domarna inte gör sitt jobb fullt ut. Jag hatar att säga det men idag blev jag extremt frustrerad. Framför allt i första halvlek tycker jag inte han har kontroll på situationerna över huvud taget. Jag har sett bilderna och tycker det är en solklar straff till oss före deras 1-0 mål. Vi deras första straff är Robban på bollen och träffar sedan Elias och sen går den ut.

Om vi släpper den biten så tycker jag vi gör en perfekt första halvlek så som vi pratat och tränat i veckan. Vi var tvungna att vara täta på mitten, de har snabba spelare där inne som är bolltrygga och där ville vi ligga nära och det tycker jag vi lyckas med i första halvlek.

Vi gör en okej andra halvlek, inte med samma intensitet men det är förståeligt, det är ett bra lag vi möter. När 2-0 målet kommer blir det väldigt tufft, men jag önskar att vi kunde fått lite större tryck i slutet mot dem."

Bildspel från matchen, foto: Andreas Nilelind/bilderna.it:

Se höjdpunkter på TV4 Play: