Dragan Kapcevic blir ny huvudtränare för P17

Östers IF kan idag presentera Dragan Kapcevic som ny huvudtränare för vårt P17-lag som under nästa säsong ska spela i P17-Allsvenskan.

Dragan är ett välbekant ansikte för alla Österanhängarna efter sina tre säsonger som spelare i föreningen mellan 2017-2019. En hårt arbetande anfallare som alltid gav allt för laget och som var en mycket uppskattad person även utanför planen av alla kring föreningen.

Dragan är nu 37 år gammal och har en gedigen karriär bakom sig med tio år i svensk elitfotboll där han förutom Östers IF även representerat klubbar som IK Sirius, IK Brage, Östersunds FK och Gefle IF. Efter spelarkarriären har Dragan satsat på tränarrollen och har idag utbildningsnivå UEFA B.

- Med rekryteringen av Dragan kompletterar vi vår redan mycket duktiga tränarstab i akademin med ytterligare en ambitiös och driven person som även tillför perspektivet att själv ha tagit det svåra steget till elitfotboll på seniornivå. Att Dragan har den förståelsen ser vi som en mycket värdefull erfarenhet som han kan dela med sig till spelarna och övriga tränare i akademin. Det är med glädje vi välkomnar honom till ytterligare en sejour i Östers IF, säger akademichef Robert Grandén.

Dragan startar sitt uppdrag den 1 januari 2023 och säger följande om sin återkomst till föreningen:

- Jag tycker det är väldigt roligt att vara tillbaka i Östers IF och jag ser verkligen fram emot att träffa spelarna och börja träna laget. Jag är övertygad om att vi kommer utvecklas, ha roligt tillsammans och att vi kommer klara av de utmaningar som ställs framför oss under 2023 i P17-Allsvenskan.

Varmt välkommen tillbaka till Östers IF Dragan!