Casper Eklund skriver på för Hammarby

Öster och Hammarby har kommit överens om en övergång av spelaren Casper Eklund som ansluter till sin nya klubb med omedelbar verkan. Hammarby köper därmed loss Casper från hans befintliga avtal med Öster.

• Casper är en lovande spelare som har utvecklats på ett bra sätt under sin tid i Öster. Först i vår akademi och senare i vår A-trupp. Hammarby har erbjudit en helhetslösning för hans fortsatta fotbollsutveckling och vi har hittat en ekonomisk lösning för övergången som vi är nöjda med. Det är ett fint betyg till vår verksamhet att vi kan fostra spelare till Allsvenskan och vi önskar Casper stort lycka till framöver, säger Östers sportchef Vito Stavljanin.

• Vill säga ett stort tack till Östers IF för min tid i föreningen och önskar hela föreningen ett stort lycka till framöver. Jag ser fram emot en ny resa i min karriär och får en fin utmaning i Hammarby, hälsar Casper.

Hela föreningen önskar Casper stort lycka till och välkommen tillbaka i framtiden!