Calle Johansson klar för Öster

Den 19-åriga mittfältaren med 22 allsvenska matcher i bagaget är klar för Öster på lån året ut och han anländer närmast från allsvenska Kalmar FF.

Calle är en bolltrygg och skicklig mittfältare som trots sin ringa ålder redan har samlat på sig värdefull erfarenhet i bagaget med allsvenskt spel under ett tjugotal matcher och även flera ungdomslandskamper.

Matías Concha:

- "Calle är en ung och spännande spelare. Han har redan samlat på sig en hel del allsvensk erfarenhet i Kalmar FF och i ungdomslandslagen och vi ser honom primärt som en central mittfältare, men som även är användbar och utvecklingsbar på flera mittfältspositioner. Calle är löpvillig, aggressiv, bolltrygg och har den profilen som vi vill ha på våra mittfältare. Calles ankomst innebär att vi får in en ung spelare med stor potential som skapar fler möjligheter och ännu bättre konkurrens i truppen."