Burde ny partner till Öster i Samhället

Företaget Burde - eller Burde Förlag - kliver in som ny partner till Öster i Samhället och kommer att presentera matchbollen i vår futsalturnering Alblebish Trophy, som spelas i Araby Park Arena under mellandagarna.

Christian Wahlin, Burde:

- "Burde Förlag är både glada och stolta över att gå in som samarbetspartner till Öster i Samhället. Som en del i Burde Förlags Hållbarhetsarbete har vi tagit ett beslut att satsa mer på lokala samhällsengagemang med prioritering psykisk ohälsa hos ungdomar. Öster i samhället verkar över många olika områden där detta är en viktig del i deras fantastiska arbete."

Sara Lennqvist, CSR-ansvarig Östers IF:

- "Det känns oerhört bra att ha ett så pass starkt företag som Burde med oss, i vårt arbete kring Öster i Samhället. Vi har haft jättebra samtal mellan varandra under den här processen och ser enat på framtiden med vårt arbete. Extra kul att man går in och presenterar matchbollarna till Alblebish Trophy, där vi båda har ett ämne vi brinner för."