Björkén tackar för sig

Fritiof Björkén lämnar som vi rapporterade i veckan Östers IF för Allsvenskt spel i IF Brommapojkarna. Nedan har ni Fritiofs egna ord till supportrarna och föreningen.

"När jag för tre år sen kom hit insåg jag hur mycket Östers IF betyder för Växjö och hur mycket Växjö betyder för Östers IF. Det är tack vare stödet från staden, alla supportrar och föreningen, som jag kunnat utvecklas som fotbollsspelare och person. Jag vill därför rikta ett stort tack till mina lagkamrater, tränare och all personal runt klubben som fått mig att känna mig som hemma under min tid här. Jag vill även tacka alla våra hängivna supportrar som alltid stöttat och därmed hjälpt oss till bra resultat på planen. Ett särskilt tack till East Front som med sitt fantastiska stöd har fått det att kännas som hemmamatch oavsett var vi spelat. Nu väntar nya utmaningar för mig och jag vill därför önska föreningen all lycka framöver. Forza Öster!"

Föreningen sägerr tack Fritiof och önskar dig återigen all lycka till i karriären!