Årsmöte och vårens medlemsmöte avhandlat

Säsongsstarten närmar sig med stormsteg och traditionsenligt har såväl årsmöte som vårens medlemsmöte avhandlats på Östergatan.

Den 13 mars hölls föreningens årsmöte med cirka 100 medlemmar närvarande. Ordförande Jonas Karlsson kunde redovisa en rekordomsättning på nästan 60 miljoner och för fjärde året i rad ett ekonomiskt överskott i Österkoncernen.

Ordföranden valdes också om på ytterligare ett år liksom Per Lindblad som också var uppe för omval på två år. Nya i styrelse på två år är Susanna Wirland och Gustav Einarsson. Föreningen vill samtidigt rikta sitt tack till Emil Andersson Jansson och Robert Subervski som i samband med årsmötet lämnade sina uppdrag i styrelsen.

I samband med årsmötet så offentliggjordes även årets Stig Svensson stipendiater. Årets ungdomsspelare blev Adam Herdonsson, årets ungdomsledare Oskar Morén och årets medlem Hans Stark. Vi skickar ett stort grattis till samtliga stipendiater.

Den 26 mars hölls sedan årets första medlemsmöte som även det lockade ett hundratal medlemmar till Visma Arena. Föreningens olika delar och verksamheter presenterades av respektive ansvariga, huvudtränare Martin Foyston och sportchefen Vito Stavljanin svarade på frågor inför säsongsstarten och samtliga nyförvärv togs upp på scen för en presentation.

Många viktiga frågor lyftes och diskuterades på mötet och klubbdirektören Jens Magnusson tryckte på att Öster är medlemmarnas förening och driver de frågor och inriktningar som föreningens medlemmar beslutar om.