APP NY DRÄKTPARTNER

Från och med 2019 års säsong står det klart att APP kliver in som ny dräktpartner på A-lagets matchtröjor. Enligt avtalet kommer APP:s logotyp att synas på ärmen på Östers matchtröjor under det närmsta året.

APP har sitt huvudkontor i Växjö och är verksamma inom fastighetsbranschen, där man utvecklar bostadsfastigheter. Genom kompetens, kreativitet och engagemang utmanar man branschen och skapar unika projekt med bestående värden.

Gabriel Schön, marknadschef APP Properties:

”Östers IF fyller på många sätt en viktig funktion i samhället och genom dräktpartnerskapet har vi möjlighet att bidra till deras satsningar. På APP inspireras vi av Östers IF:s fina arbete med bland annat ”Öster i Samhället” och vi tycker det är kul att följa utvecklingen i föreningen.”

Peo Jönsson, försäljning- och marknadschef Östers IF:

"Oerhört kul att få in ytterligare en stark partner som APP in till klubben. En växande och stark lokal spelare med säte i Växjö. Att välkomna APP som dräktpartner på vår nya matchtröja känns mycket bra.

Vid frågor:

Peo Jönsson, peo.jonsson@ostersif.se