Anton Andreasson skriver nytt avtal med Östers IF

Den 25-åriga mittfältare Anton Andreasson, som kom till Öster under sommaruppehålllet och inför årets höstsäsong skriver nu på ett nytt avtal med klubben som sträcker sig i 1+1 år.

Anton kom från Jönköping Södra inför höstsäsongen 2018 och stod under hösten för totalt 10 framträdanden, varav fem matcher från start. Tre assist skrevs in på kontot och Anton visade med sin löpvilja, aggresivitet och vänsterfot att han var redo för planen igen, efter ett skadeupphåll i samband med en knäskada som krävde operation inför 2018.

Nu står det klart att Anton blir kvar i Östers IF med ett nytt skrivet kontrakt, Anton Andreasson som trivs oerhört bra i Växjö och i klubben och som säger så här gällande det nya avtalet:

- "Känns väldigt bra och inspirerande att få vara en del av Östers resa ytterligare ett tag. Mina ambitioner är höga, precis som klubbens. Jag trivs väldigt bra i Växjö som stad och i Öster som klubb, och just nu kan jag knappt vänta på att säsongen 2019 ska dra igång."

Christian Järdler:

- "Jag är glad att jag får jobba vidare med Anton. Han är en superkaraktär som maximerar sin insats varje dag och bidrar mycket på träningsplanen. Han har under tuffa omständigheter visat under sitt halvår hos oss att han är en välutbildad fotbollsspelare som vill fortsätta utvecklas. Han är intensiv i sitt spel, har en fin vänsterfot med ett bra skott och arbetar hårt på planen. Han är användbar på flera positioner och har under hösten spelat på alla 4 mittfältspositioner, men vi tycker han är bäst i en box-box roll där han får nytta av sin löpkapacitet och sin skicklighet i att pressa motståndaren.”