Andra nyförvärvet klart

Östers IF har gjort klart med

mittfältaren Jonathan Drott som skrivit på ett kontrakt på två år.

Han ansluter närmast ifrån Jönköpings Södra för vilka han spelat 68 tävlingsmatcher de senaste tre säsongerna. Dessförinnan har han spelat 70 matcher för Myresjö IF. Moderklubben heter Bäckseda IF.

Jonathan är 22 år och är född i Vetlanda. Han spelade för Myresjö IF mellan 2007–2011. Han värvades till Jönköpings Södra IF inför säsongen 2012. Den gångna säsongen spelade han 19 matcher varav 18 som inhoppare och han noterades för ett mål och en assist.

Under hösten har han provtränat med Öster och gjort ett mycket gott intryck.

Sportchefen Peter Wibrån säger om nyförvärvet:

- Jonathan är en mittfältare med hög arbetskapacitet och är stark i duellspelet. Han är passnings-skicklig och har ett bra driv i steget, både med och utan boll. Han har en god speluppfattning och försöker alltid få med sig eller spela bollen framåt.

Dagens nyförvärv om att bli Växjöbo och Österspelare:

- När jag provtränade med laget under hösten fick jag med mig många goda intryck. Det känns jättekul att det nu är klart och jag ser fram emot att få flytta till Växjö och representera Östers IF som jag tycker är en stor och fin klubb. Jag hoppas kunna bidra med min speluppfattning, min snabbhet och tempoväxlingar i spelet.