André Gustafson går vidare i karriären

Anfallaren André Gustafson lämnar Öster och fortsätter karriären i Ängelholms FF i division 1.

André som fått hela sin fotbollsuppfostran i Östers IF och som utmärkt sig som en vass målskytt, framför allt i P19 Allsvenskan, går vidare i karriären och flyttar till Ängelholm för att representera Ängelholms FF.

- André har ett avtal som löper ut efter säsongen och har önskat en ny matchmiljö inför årets säsong. Vi har därför i samförstånd avslutat gällande avtal. Vi tackar André för hans tid i Öster och önskar honom stort lycka till i Ängelholm, säger sportchefen Vito Stavljanin.

André ansluter till sin nya klubb med omedelbar verkan och skickar med följande hälsning till alla kring Östers IF:

- Jag vill tacka alla medspelare och ledare som jag haft genom åren ändå sedan jag började spela fotboll i Öster vid fem års ålder. Vill också tacka alla supportrar som trott på mig och stöttat i alla lägen. Jag önskar föreningen ett stort lycka till framöver!

Föreningen vill tacka André för alla år i rött och blått och önska honom all lycka till framöver!