Alhaji Gero, en fighter som aldrig ger upp

Östers hårt kämpande forward Alhaji Gero - två mål på de senaste två matcherna - i morgon hoppas han ödmjukt på minst ett till i derbyt mot IFK Värnamo.

Från att ha startat fyra av 15 matcher den här säsongen, känner han nu att hans tid och rum har kommit och han hoppas på att få fortsätta spela en central roll.

Alhaji Gero värvades som striker till ett Öster som då spelade i ett 4-4-2-system. Det blev tio allsvenska matcher för Gero, varav nio från start. I årets upplaga av Öster som numera spelar efter ett 4-3-3-system, har han kommit att skolas om till ytterforward. Det har inneburit såväl nya taktiska kunskaper men också tekniska färdigheter.

Här möter vi honom i ett samtal om hans tid i Öster, att få lära sig en ny position, att sitta på bänk, att visa tålamod, jobba hårt, fortsätta tro på sig själv, vänta på sin tid och ta chansen varje gång den dyker upp.