Alexander Henningsson lämnar Östers IF

Den 31-åriga mittfältaren Alexander Henningsson lämnar föreningen och har skrivit på för Räppe GOIF i Division 2.

Mittfältaren startade sin fotbollskarriär i Växjölaget Sandsbro AIK, innan det att han flyttade vidare till Öster under akademiåren och tog sedermera en plats i A-laget under åren med spel i både Superettan och Allsvenskan (2013).

Alexander kom tillbaka till Öster i en andra sejour inför säsongen 2020 och har sedan dess gjort 18 framträdanden i Superettan.

Vito Stavljanin, Sportchef:

- Jag har sett Alexander vid många tillfällen, även före min tid som sportchef i föreningen och jag vet att det är kille som alltid jobbat hårt laget och gjort en maximal arbetsinsats både i träning och match. Alexander ville nu testa något nytt och få spela matcher, ett beslut vi respekterar och vi önskar honom ett stort lycka till framöver!

Alexander Henningsson:

- Jag har många fina minnen och stunder att ta med mig från Östers IF genom åren. Jag vill önska föreningen lycka till i framtiden.

Stort lycka till framöver, Alexander!