Alen Zahirovic förlänger sitt avtal med Öster

Mittfältaren Alen Zahirovic förlänger sitt avtal med Östers IF med 3,5 år vilket innebär att den lovande mittfältaren skrivit på ett avtal som sträcker sig över säsongen 2025.

Alen har Hovshaga AIF som moderklubb och kom till Öster som 13-åring. Därefter har han vandrat genom våra egna akademilag innan han för två år sedan skrev sitt första A-lagskontrakt med klubben.

• Alen är en spelare som jobbar hårt varje dag för ett bli en bättre fotbollsspelare och som har höga målsättningar med sitt fotbollsspelande. Vi är glada över att han fortsätter sin fotbollsresa hos oss och det är en spelare som jag och ledarteamet tror väldigt mycket på, säger sportchefen Vito Stavljanin.

Även Alen själv var en mycket glad över sitt nya avtal och ser fram emot en fortsättning i klubben:

• Det känns väldigt bra för mig att ha skrivit på ett nytt kontrakt med Öster. Jag trivs väldigt bra i klubben och i laget och det är en bra miljö för mig att fortsätta att utvecklas i. Jag ser mycket fram emot en spännande höst både för mig och laget.

Föreningen önskar Alen stort lycka till!