Aktiv sittplats – ett nytt inslag på Österläktaren

Sedan matchen mot Västerås finns ett nytt biljettalternativ för Östers supportrar, nämligen aktiv sittplats!

Sektionen är belägen i syd-västra hörnet utanför Tommys Svensson Lounge på sektionerna C1-C4. På aktiv sittplats kan du växla mellan att sitta och stå och bidra till den fantastiska stämningen som byggts upp under säsongen på Visma Arena. Så gillar du att bidra till den växande positiva läktarkulturen och samtidigt vill sitta på en plats där du ser bra så är detta sektionen för dig.

En av initiativtagarna bakom aktiv sittplats är Andreas Johansson som hjälper till att reda ut begreppen lite:

• Aktiv sittplats är sektioner som är länken mellan Södra stå och vanlig sittplats. Här förväntas man vara aktiv, det vill säga vara en del av inramningen på Visma Arena, säger Andreas Johansson som är styrelseledamot i supporterföreningen East Front.

Biljetter till aktiv sittplats köper du enklast via webben eller i biljettservice som öppnar två timmar innan avspark på matchdag.