Akademisvepet vecka 21

Hur gick det för våra Akademilag i helgens matcher? Akademisvepet vecka 21 följer nedan.

Öster - GAIS 3 - 0 (2 - 0)
Målskyttar: Gustav Ahrn 2, Flamur Dzelili

Huvudtränare Fredrik Bild om matchen:

- "Vi börjar matchen svagt med många förlorade närkamper och enkla bolltapp. Efter 20 minuter har vi arbetat oss in i tillställningen och börjat etablera mer spel på deras planhalva. Vi gör två mål inom loppet av tre minuter och har bud på fler mål innan pausvilan.

Första 5-10 minuterna på andra halvlek är vi fortfarande det bättre laget. Därefter blir vi alltför bekväma i arbetsinsatsen samtidigt som vi har på tok för många touch på bollen vilket drar ned på tempot. Trots att vi talar om det dagligen spelar vi fortfarande onödigt svårt emellanåt.

Det positiva med matchen är givetvis att vi vinner trots att vi inte gör någon höjdarinsats. Det var också skönt att hålla nollan. Framöver behöver vi dock vara mycket mer ödmjuka inför uppgiften och det jobb som behöver göras under matcherna."

Östers IF - Varbergs BOIS 1 - 1 (1 - 0)
Målskytt: Alen Zahirovic

Tränare Markus Lindberg om insatsen:

- "Det syns vad vi har tränat på och utifrån uppbyggnad för att spela ut med kontroll oavsett om motståndarna spelar högt eller lågt samt att skapa yta på planen så tog vi ett kliv tillsammans. Utmaningen för oss är att göra mål på målchanserna, vi lyckas inte komma till avslut tillräckligt ofta utifrån vårt bollinnehav. Det är inget fel på spelarnas vilja eller inställning till att försöka så vi ska gnugga vidare i veckan och bli ännu bättre."

Startelvan:

Zackarias E
Anton R, August E, Mattis A, Christoffer J
Ludvig W, Mohammed G, Wilhelm A, Elias N
Alen Z, Jaffar N

Avbytare:

Victor S (mv)
Robin S (mot Ludvig W 60')
Love J (mot Jaffar 60')
Mubaraak N (mot Elias 67')
Riad S (mot Mohammed 60')
Isac S (mot Alen 60')