Akademisvepet vecka 20

Hur gick det för våra akademilag i helgens matcher? Läs mer om dessa nedan i akademisvepet.

Trelleborgs FF - Östers IF 2-3 (1-1)
Målskyttar: Gustav Ahrn 2, Flamur Dzelili

Östers IF U19 stod för en väldigt fin insats i segermatchen borta mot ett bra Trelleborg. Äntligen fick vi stå som segrare igen efter en resultatmässigt tung period.

Det var en match där initiativet pendlade mellan lagen men där vi avslutade starkast och kunde avgöra med fem minuter kvar. Grabbarna visar väldigt stark karaktär i matchen genom att vända underlägen två gånger till vinst. Matchen spelades i väldigt varmt väder vilket tärde på krafterna men vi visade stort hjärta och lyckades hålla undan när de jagade kvittering mot slutet Samtliga spelare förtjänar beröm för sin prestation.

Växjö Norra IF - Östers IF 0-0 (0-0)

Huvudtränare Markus Lindberg om matchen:
- "En match med för mycket kampspel och för lite fotboll. Tyvärr lyckas inte vi använda vårt passningsspel tillräckligt bra för att spela förbi deras försvarsspel. De spelar med många spelare långt ned i planen och gjorde det svårt för våra forwards. Bolltempo och spelvändningar är verkligen något vi skall arbeta vidare med. Återigen släpper vi till väldigt lite målchanser mot oss. Nästa match möter vi Varberg och fram tills dess skall vi bli ännu bättre."

Startelva
                  Alen Z, Isac S
Robin S, Viljam H, Wilhelm S, Mohamed G
Anton R, Isac C, Mattis A, Elias N