Akademisvepet v.18

U19

Spelade ingen match i helgen, då helgens omgång spelades under föregående vecka mot Malmö FF på hemmaplan.

U17

Vårt U-17 lag tog bussen söderut och körde ner mot Malmö för match mot Limhamn/Bunkeflo, en match som tyvärr slutade med förlust för de rödblå.

Huvudtränare Markus Lindberg om matchen:

- "En första match på gräs visade sig se ut som en vanlig gräsmatch gör på okänt underlag. Kamp och svårt att rulla boll. Vi ska bli bättre på passningsspelet för där är vi inte tillräckligt bra denna matchen. Vi leder i halvlek efter mål av Oliver Gustafson som slår en inläggsfrispark rakt i mål. Vi löser försvarsspelet bra efter korrigeringar i halvlek men slarvar i passningsspelet som gör att Limhamn/Bunkeflo får omställningar på oss. Efter deras mål slutar vi hålla ihop laget. När vi trycket fram spelare skapar dem kontringar och gör något mål mer än spelet säger. Tyvärr är vi denna matchen mindre bra och behöver kliva upp i prestation i kommande matcher."

Limhamn/Bunkeflo - Östers IF 4-1 (0-1)

Målskytt: Oliver Gustafson

U16

U-16- laget tog även dem bussen söderut och men till Helsingborg istället för match mot HIF på Olympiafältet. En match som Öster går segrande ur med slutsiffrorna 3-1. Tre poäng med sig hem till Växjö och inför nästa serieomgång som är på hemmaplan mot Kalmar FF.

Huvudtränare Anton Mattsson om matchen:

- "Saker som vi har pratat om under träningsveckan i såväl vår speluppbyggnad som i vår direkta återerövring av boll fungerade på ett bra sätt matchen igenom. Samtidigt skönt att gå in i paus med en 3-0 ledning, vilket gav spelarna självförtroende."

Helsingborgs IF - Östers IF 1-3 (0-3)

Målskytt: Love Johnsson, Hannes Juhlin och Mubaarak Mohamed.