Adam Bergmark Wiberg stannar kvar i Öster

Inför säsongen lånade Östers IF Adam Bergmark Wiberg av Djurgårdens IF fram till 1 augusti. Nu står det klart att Adam skriver på ett avtal med Öster som därmed värvar honom från Djurgården.

Adam anslöt till Öster på transferfönstrets sista dag i våras på lån från Djurgården. Under vårsäsongen har Adam spelat samtliga 10 matcher och stått för 4 mål. Han är användbart både som ensam anfallare och på en kant. Öster har under hela låneperioden jobbat för att hitta en permanent lösning och nu står det klart att Adam stannar i röd-blått till och med säsongen 2024.

- Adam har snabbt kommit in i gruppen och levererat på en hög nivå. Det är en spelare som vi ser en fortsatt hög utvecklingspotential i och som passar perfekt in i vårt lagbygge, säger sportchefen Vito Stavljanin.

Även Adam som funnits sig väl till rätta i både klubben och staden är glad att kontraktet nu är påskrivet.

- Jag har trivts i både klubben och staden från första stund. Det var helheten som fick mig att bestämma mig för att skriva på för Öster. Klubben har stora ambitioner och här finns stora möjligheter för mig att utvecklas som fotbollsspelare. Dessutom trivs både jag och tjejen väldigt bra i Växjö. Det känns fantastiskt bra att allt nu är klart och jag ser fram emot återstarten av Superettan där vi ska göra precis allt för att fortsätta att vara med och tampas i toppen.

Vi hälsar Adam varmt välkommen till Östers IF på riktigt!