U19: Inför Falkenbergs FF hemma

Idag spelas 5:e omgången i U19-Allsvenskan Södra mellan Östers IF och Falkenbergs FF.

I en ung serietabell kommer Öster till match med fem poäng i bagaget matchfacit F-O-O-V. Dagens gäster kommer till Växjö med en poäng mer och sviten V-F-V-F efter att ha vunnit mot Kristianstads FF och Trelleborgs FF på bortaplan.

För Öster blir detta andra hemmamatchen på raken. Senast en övertygande seger mot Trelleborgs FF med 3-0. Matchen spelas på Värendsvallens A-plan. Avspark kl 13.00. Välkomna!

Tre senaste omgångarna:
2. GAIS (h) 1-1, 3. Kristianstads FF (b) 1-1 4. Trelleborgs FF (H) 3-0.

Östers tränare Christian Stridh;
- Vi tog en välförtjänt seger i förra omgången mot Trelleborgs FF. Idag kommer vi nog stöta på ett bättre motstånd och jag förväntar mig en tuff drabbning mot FFF. Förra året så var det två jämna matcher där vi gick segrande ur striden bägge gångerna och det är en svit som jag gärna ser att vi förlänger. Vi är obesegrade de sista tre matcherna och vi har varit väldigt stabila i vårt spel, mycket tack vare att alla gör sitt jobb till det yttersta och ser till att göra sina kompisar bra där ute på planen.

Östertruppen
1 Ivan Gibanica (mv), 3 Oskar Dahlström, 5 Axel Strandberg, 6 Filip Örnblom, 7 Martin Srpcanski, 9 Henrik Dahlqvist,12 Tobias Dahlberg (mv), 14 Charlie Vindehall, 15 Erik Hancke, 16 Lukas Quist, 18 Gustav Bogren, 19 Johan Hjalmarsson, 20 Jonathan Stolth, 22 Anton Lantz., 23 Philip Hausenkamph och 27 Jesper Andersson.

Ej tillgängliga spelare: Filip Stenmark (skada) Fredrik Henriksson (skada), Innocent Kakooko (skada), Erik Cajnerud (skada), Patrick Karlsson (skada), Ismar Barucija (skada) samt Bajram Haziri (skada).

Matchlänkar

Följ Östers IF i sociala medier: