U17 laddar för semifinal i Ligacupen och seriepremiär

Under den gångna helgen besegrades IFK Göteborg med 4-1 på hemmaplan. Segern innebär avancemang till semifinal i Ligacupen.

Övriga kvartsfinalresultat:
Malmö FF- IF Elfsborg, 8-9 e str, 1-1 (0-0)
Örebro-Djurgården, 6-2
IFK Norrköping-Brommapojkarna, 2-3

Assisterande tränaren Markus Lindberg om cupspelet:

- Vi utvecklas varje vecka och visar återigen att Östers IF är att räkna med. Mot Göteborg blev det en match i tre delar där vi var riktigt bra de två första tredjedelarna. Vi släppte till få målchanser och hade enkelt för att skapa egna. Vi var främst farliga då vi ställde om till anfall på kontringar.

Nu inväntas lottningen inför semifinalomgången. Blir det hemmaplan eller bortaplan mot Elfsborg, Örebro eller Brommapojkarna?

Victor Jonasson har spelat samtliga cupmatcher. I intervjun med Östermålvakten talar han om att ta på sig hjälterollen, om målvaktsspelet och den kommande säsongen.

Intervjuer: Hans Anderzon