Peter Wibrån inför hemmapremiären mot Assyriska

Avspark närmar sig med stormsteg men i Östers utrymmen vilar lugnet före stormen. Vi träffar assisterande tränaren Peter Wibrån inför kvällens efterlängtade hemmapremiär.

Ängelholms FF besegrades i bortapremiären och ikväll tar Östers IF emot Assyriska FF från Södertälje som förlorade sin premiär mot Hammarby med 1-0.

Wibbe berättar om bilderna från Ängelholmsmatchen, nöjdsamheten med lagets prestation och hur välmående truppen är inför kvällen samt vilka förväntningar som ställs vid en hemmapremiär.

Ikväll avspark kl 19.20

Östers IF ställer upp med följande trupp

#1 Oscar Berglund, #2 Andreas Wihlborg, #4 Patrik Bojent, #5 Marcus Bergholtz, #6 Mario Vasilj, #7 Freddy Söderberg, #8 Denis Velic, #9 Vlado Zlojutro, #10 Alhaji Gero, #12 Alexander Nadj, #14 Alexander Henningsson, #15 Andreas Birgersson, #18 Pa Konate, #20 Otto Eriksson, #21 Elmin Nurkic, #22 Josef Elvby, #25 Johan Andersson och #27 Karl-Johan Lindblad.

Noteras bör att målvakten Alexander Nadj är tillbaka i matchtruppen efter en längre tids rehabträning.

Intervju: Hans Anderzon