Österkaptener och kulturbärare säsongen 2014

Fr.v: Mario Vasilj, Denis Velic och Josef Elvby

Att vi närmar oss seriepremiären med raska steg, märks på flera olika sätt. Under fredagen generalrepeterade A-laget på Myresjöhus Arena. I samband med genomgången av motståndarlaget deklarerade tränarparet att de vill ha ett kaptensråd.

- För mig är det viktigt att ha ett kaptensråd och jag vill jobba med ett kaptensråd. Denis fortsätter som ansvarig och Josef Elvby och Mario Vasilj assisterar. Det är tre killar som varit här sedan tidigare, tre kulturbärare som kan påverka på plan men också som människor vid sidan om. Vi är 23 spelare och tio ledare så vi behöver många som  hjälps åt att driva skutan åt rätt håll, säger Roberth Björknesjö.

- Robban och Wibbe vll ha ett officiellt kaptensråd. Det är egentligen inget nytt då vi haft flera spelare i truppen som fungerat som informella ledare tidigare. Nu är det uttalat och det är väl skillnaden. Vi är många i laget och alla har lika viktigt funktion och ställning. Vi tre kommer fungera som tränarstabens förlängda armar in i laget och det kan kännas avlastande att allt inte går via en person, säger Denis Velic.

Text: Östers IF