Johan & Robin rapporterar dag 3-5 från Turkiet

Alexander Henningsson, Andreas Birgersson, Kalle Lindblad och Robin Strömberg

Johan Andersson och Robin Strömberg fortsätter att skildra träningslägret i Turkiet.

Dag 3 - söndag 29 mars

Uppstigning i vanling ordning strax innan 08.00 för frukost. Frukosten är överlag helt ok, scrambled eggs, flingor med mjölk och pannkakor hör väl till favoriterna, dock saknar vi bacon! Hur kan man ha en stor frukostbuffé utan bacon? Oförklarligt. Hur som helst så lyckas vi fylla på depåerna varje dag. Denna dag stod dubbelpass på schemat och en ny plan skulle testas på.

Det var molnigt och strax efter träningen börjat så kom regnet. Himlen öppnade sig, men trots det så lyckades vi träna försvarsspel, som var dagens tema, på ett bra sätt. Regnet fortsatte och eftermiddagens träning förflyttades från fotbollsplanen in i gymmet. Där stod löpintervaller och styrkeprogram på schemat. Man är bortskämd över de svenska gymmen, hur bra allt fungerar och vilka förutsättningar där finns. Här var vi glada om löpbanden fungerade som de skulle, vilket 2 av 3 gjorde och träningen kunde genomföras.

Kvällen blev lugn där de flesta spenderade denna på rummen efter en lång dag, några tittade på landskamperna som visades på tv, andra spelade sällskapsspelet ”Risk”. När ska solen komma? Vi åkte inte till Turkiet för att få regn och mjuka planer.

Fritiof Björkén

• Ålder: 24 år
  • Position: Högerback
  • Tröjnummer: 24
  • Tidigare klubbar: Lunds BK
  • Rumskompisar: Johan Andersson och Isaac Shaze
  • Drömresmål: Jamaica

• Serie A / La Liga
  • FC Barcelona / Real Madrid
  • Idol / Melodifestivalen
  • Stockholm / Göteborg
  • Sommar / Vinter

Dag 4 - måndag 30 mars

Solen är här! Äntligen! Vi möttes av en klarblå himmel när vi vandrade till frukosten. Perfekt dag att ha sol eftersom vi bara tränade förmiddag och hade hela eftermiddagen ledig. Det var många som gick rätt ut efter lunchen och la sig i solen och det dröjde inte länge innan halva laget bränt sig och såg ut som ett gäng kräftor.

Emil Andersson var den som stod emot solen bäst och fick den bruna färg som alla andra sträva efter. Här fanns det även tid att utforska området, vi gick en promenad ner till tennisplanerna där det var full aktivitet. Sen fortsatte vi ner till stranden för att kolla in den. Det är ett enormt stort hotell vi bor på som är precis som en liten egen stad, det finns allt du behöver under den tid du är här.

En skön eftermiddag som följdes upp av en fri kväll. Hela laget samlades klockan 20:00 i en samlingslokal för att ha lite kvällsaktiviteter som inleddes med solosång av Fritiof Björkén och följdes upp av en frågesport som Mario Vasilj, Rasmus Rydén och Josef Elvby hade styrt upp på ett bra sätt. Efter en jämn batalj slutade ”Lag 3” som segrare med bl.a. Alexander Henningsson och Andreas Birgersson i spetsen. Det får avrunda vår första riktiga soldag här nere från Turkiet!

Sulejmen Sarajlic

• Ålder: 19 år
  • Position: Målvakt
  • Tröjnummer: 12
  • Tidigare klubbar: Råslätt SK, Tenhults IF, IFK Göteborg
  • Rumskompisar: Mehmed Hafizovic och Jonathan Rehnström
  • Drömresmål: Bosnien

• Filmer / Serier
  • Cykla / Gå
  • X-Box / Playstation
  • Adidas / Nike
  • Reggae / House

Dag 5 - tisdag 31 mars.

Ledig dag. Det var obligatorisk frukost, men eftersom det var vår enda lediga dag under veckan så sköts den fram någon timme så vi kunde få lite sovmorgon. Efter det var det fritt att göra vad man ville under resten av dagen.

Tyvärr sken inte solen som vi hade hoppats på därför hoppade ett stort gäng på en lokalbuss som tog oss in mot Antalya-centrum. Efter en timmes hoppig färd på dåliga vägar kom vi tillslut fram till shoppingcentret där eftermiddagen spenderades. Eftersom vi ätit samma mat flera dagar på hotellet så var det skönt att kunna byta ut lunchen en dag. Dock så åkte alla inte in till Antalya stad. Några föredrog att stanna kvar på hotellet och bara ta det lugnt. Andra utforskade spa-avdelningen som bestod av massage, turkiskt bad (hamam) och pool-häng.

Kvällens spenderades på olika sätt, i Mechas rum var det pokerturnering varvat med FIFA-matcher, i spelhallen var det biljard och pingis som stod på schemat medan vissa satt och febrilt försökte surfa på den katastrofala internet-uppkopplingen som lobbyn erbjöd. Imorgon är det dags för fotboll igen, två pass väntar och ännu en dag närmare premiären!

Mehmed Hafizovic

• Ålder: 21 år
  • Position: Yttermittfältare/Offensiv mittfältare
  • Tröjnummer: 10