Inför U21 borta mot Varbergs BoIS FC

Förra veckan blev fantastisk på många sätt. Resultatmässigt gick det vägen... hela vägen.

Samtliga Österlag vann sina seriepremiärer men redan idag är vi tillbaka i vardagen igen.

För Östers IF väntar Varbergs BoIS FC borta. På Håstens IP kl 17.00 avsparkas den fjärde omgången i Folksam U21 Superettan Södra.

PETER Wibrån inför matchen;

- Viktigt är att vi tar med oss rätt inställning i att vilja göra det vi tränat på. Jag vill att vi tar vid där vi slutade igår mot Ängelholm. Under helgen måste vi ha upplevt någonting som vi inte upplevt på rätt länge, att alla Österlagen presterade bra och vann sina premiärer. Vi tar med energi från det, men Vår vardag fortsätter idag och vi vill se samma löpvilja och aggressivitet. Att vinna tillbaka boll snabbt och få många delaktiga i det offensiva spelet. Vi följer samma principer som i A-laget och gör vi bara det som vi tränar på så får vi bra resultat.

Östertruppen