Inför match: Östers IF - Utsiktens BK

Sexpoängsmatch i toppen av Superettan där serieledaren Utsikten kommer på besök till Visma Arena imorgon söndag den 4 juni. Öster är efter derbyvinsten i torsdags på en andraplats i tabellen och kommer in i den här matchen med sikte på vinst för att ta sig ännu närmre Göteborgslaget om serieledningen.

Motståndaren har imponerat hittills i år. Tippade på en femtondeplats av media inför säsongen men är efter 10 omgångar allra högst upp i tabellen. Fyra poäng bakom, på den andra direktplatsen till Allsvenskan, ligger Öster just nu. Därmed väntar en mycket spännande drabbning med oerhört viktiga poäng på spel i toppstriden.

Inför matchen har vi tagit ett snack med Túfa som ger oss de senaste nyheterna om truppen och vad vi kan förvänta oss i morgondagens tidiga seriefinal:

Tätt matchande med tre matcher på nio dagar för Öster och match så sent som i torsdags kväll. Det sätter naturligtvis prov på truppen. Hur har ni förberett er på detta?

- Vi har haft knappt tre dagar på oss att ladda om och ställa om oss, endast två dagar med träningsförberedelse. Vi har på bästa sätt återhämtat oss inför denna matchen.

Hur ser du på på motståndet?

- Möter självklart ett bra lag, tabellen ljuger inte. Deras resultat överraskar inte på mig, då det är ett erfaret lag med en väldigt bra tränare. Vi måste vara den bästa versionen av Öster och visa vårt bästa jag för att vinna matchen imorgon.

Hur ser skadeläget ut i truppen?

- Manasse Kusu är fortfarande skadad (hamstring) och missar även denna matchen. Alla andra är redo för uttagning. Dessutom inga avstängda spelare till denna matchen.

Avspark sker klockan 15.00 på Visma Arena imorgon söndag den 4 juni. Det är sista hemmamatchen innan uppehållet. Ta er till arenan och stötta laget för tre nya och viktiga poäng i striden om de allsvenska platserna. Köp din biljett här!

Du som inte kan vara på plats följer detta på Discovery+ i vanlig ordning där du ser alla matcher i Allsvenskan och Superettan.
Har du ännu inte tecknat ditt abonnemang? Gör det här för att samtidigt stötta Östers IF!

MOT TRE NYA OCH HÄRLIGA POÄNG!